۱۳۸۹ شهریور ۱۵, دوشنبه

همه‌ی تیکه‌های عادلانه


نمايه ي خبر در صفحه ي هفتم مجله

جام‌جهانی با این جمله‌ی ماندگار عادل فردوسی‌پور پایان یافت: «خود اسپانیایی‌ها اعلام کردن که اگه تیمشون قهرمان بشه، فردا هیچ کس سرکار نمی‌ره و می‌خوان که کشورشون تعطیل بشه، دولت قبول نکرده اما مثل که نمی‌دونن کلن تعطیل کردن، کار ساده‌ایه» و بار دیگر بر خبرهایی دامن زد که از احضار او به سازمان و تذکر جدی به او سخن می‌گفتند.
عادل البته مانند همیشه در برابر چنین فشارهایی سکوت کرده تا این پیچ هم به خیر بگذرد. کنایه‌ی آشکار او به دولت در پرمخاطب‌ترین لحظه‌های سال تلویزیون البته تنها سبب انتخاب او نیست، فردوسی‌پور در جام جهانی یک‌بار دیگر نشان داد که «چه می‌کند» و با فاصله‌ای بسیار نخستین گزارش‌گر صدا و سیما و البته محبوب‌ترین آن‌هاست، هر چند که مزدک میرزایی هم بسیار کوشید تا کمی به قدرت فردوسی‌پور در گزارش فوتبال نزدیک شود اما هم‌چنان فاصله میان این دو بسیار است و درباره‌ی دیگر گزارش‌گران تلویزیون هم که به‌تر است اصلن حرفی نزنیم.
عادل که بخشی از موفقیت خود را در این جام بی‌تردید مدیون گزارش به‌ترین بازی‌های سال است، در پایان هر یک جمله‌ای ماندنی را برای مخاطبان در خورجین داشت؛ او پس از شکست تحقیرآمیز انگلیسی‌ها، تیم محبوبش به آلمان گفت؛ «اونا حالا می‌توانن به این افتخار کنن که دو جنگ جهانی و فقط یک جام جهانی رو بردن» و در این بازی که به‌ترین گزارش فردوسی‌پور در جام‌جهانی برشمرده می‌شود، افزود: «برای تیمی که دروازه‌بانش 39 سالشه و اسمشم دیوید جیمز، حضور تو مرحله‌ی یک هشتم هم می‌تونه دستاورد خوبی باشه» پس از حذف دومین تیم محبوبش از جام، برزیل هم این‌گونه از دونگا انتقام گرفت؛ «خداحافظ آقای بدلباس» و پس از آن تا فینال خاموش بود تا جمله‌ی ماندگار خودش را در به‌ترین جا ثبت کند. حالا بسیاری هستند که می‌گویند؛ در برهوت تلویزیون ایران، خدایا شکر که یک عادل پیدا می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر